وانت برقی هامر EV جنرال موتورز معرفی شد

11 آبان 1399

برند هامر در سال 1992 توسط یک شرکت مستقل به نام امریکن موتورز جنرال معرفی شد. هدف از عرضه عمومی هامر، ساخت یک شاسی بلند استاندارد جاده براساس خودرو نظامی هاموی (Humvee) بود که نهایتا از سال 1998 به فروش رسید. هم زمان با ظهور بحران اقتصادی و نگرانی های محیط زیستی برای خودروهای پرمصرف، عرضه هامر از سال 2009، بعد از تولید مدل های H1 و H2 و H3 متوفق شد. مالکیت برند هامر برای تولید خودروهای جاده ای نیز از سال 1998 دراختیار جنرال موتورز (GMC) است.

حدود یک سال پیش، تصمیم جنرال موتورز برای بازتولید محصولی از هامر، اطلاع رسانی شد. خیلی زود، غول خودروسازی امریکا اعلام کرد؛ هدف از فعالیت مجدد برند هامر، عرضه وانت تمام برقی در اندازه بزرگ است، به شکلی که یک محصول بی نظیر در سطح جهانی باشد. نسل جدید باتری های جنرال موتورز موسوم به آلتیوم در هامر برقی استفاده خواهد شد تا از نظر فناوری، متفاوت از رقبا و دیگر محصولات شرکت سازنده تولید شود.

پیشرانه و باتری

مشخصات فنی هامر EV شگفت انگیز و فراتر از انتظار است. سه موتور الکتریکی، مجموع قدرت هزار اسب بخار و گشتاور باورنکردنی 15,592 نیوتن متر تولید می کنند. عدد مربوط به گشتاور، احتمالا از چرخ ها گرفته شده است و میزان واقعی مربوط به موتورها نیست. براساس اطلاعات موجود در سایت معتبر کار اند درایور (Car and Driver) گشتاور حقیقی هامر جدید، حدود 1,085 نیوتن متر خواهد بود.

GMC Hummer EV   وانت هامر برقی GMC Hummer EV   وانت هامر برقی GMC Hummer EV   وانت هامر برقی GMC Hummer EV   وانت هامر برقی GMC Hummer EV   وانت هامر برقی GMC Hummer EV   وانت هامر برقی GMC Hummer EV   وانت هامر برقی GMC Hummer EV   وانت هامر برقی

یکی از جذاب ترین فناوری های ارائه شده برای هامر EV، شارژر DC ویژه با ولتاژ 800 ولت است که با 10 دقیقه اتصال، انرژی لازم برای حرکت تا مسافت 160 کیلومتر فراهم می کند. هنوز اطلاعات دقیقی از ظرفیت باتری و توانایی های آن منتشر نشده است اما، امکان رانندگی تا 560 کیلومتر برای هامر EV قطعی خواهد بود. همچنین، سرعت گیری صفر تا 100 کیلومتربرساعت در زمان 3 ثانیه انجام خواهد شد که برای یک وانت پیکاپ پهن پیکر، فراتر از انتظار است.

طراحی بدنه و کابین

در نمای رو به رو، ترکیب طراحی مدرن با چراغ های باریک LED و حالت سنتی هامر با جلوپنجره عمودی وجود دارد. سرتاسر این قسمت، قابلیت نورافشانی خواهد داشت و خطی از نور تشکیل می دهد. مه شکن های کوچک در طرفین سپر هستند و فاصله زیادی تا زمین دارند. سپر سیاه رنگ با محافظ فلزی نقره ای در پایین، هامر EV را مناسب حرکت در مسیرهای سخت و شیب های تند نشان می دهد.

در نمای جانبی، حالتی ساده و مکعبی، مشابه نسخه های قدیمی هامر وجود دارد. بدنه فاقد حجم دهی پیچیده است و فضای زیادی برای مانور چرخ ها داخل گلگیر فراهم می کند. سقف، پوشش بار، قاب پنجره ها، فریم گلگیرها و رکاب، سیاه رنگ هستند و خطوطی تیره در بالا و پایین هامر EV تشکیل می دهند. نسخه اولیه (First Edition) با تایرهای عظیم گودیر و قطر 35 اینچ عرضه می شود که عاج های درشت مناسب رانندگی در مسیرهای سخت دارد.

در نمای عقب، حالتی نسبتا ساده برای هامر جدید طراحی شده است که دارای ادوات مدرن و کاربردی است. چراغ های عمودی، دریچه دوگانه برای حمل بارهای متنوع در پشت و سپر سیاه مرتفع مشابه هامر کلاسیک، مهم ترین تفاوت های وانت پیکاپ برقی جنرال موتورز با مدل های بنزینی هستند. این محصول، با پوشش ویژه برای قسمت حمل بار ارائه می شود.

GMC Hummer EV   وانت هامر برقی

در کابین، فضای خاقانه و کاملا مکعبی وجود دارد که شباهتی به وانت های مشهور دنیا ندارد. حتی خروجی هوای تهویه مطبوع در طرفین داشبورد، عمودی و بسیار باریک هستند. در تصاویر منشتر شده از نسخه ویژه، ترکیبی از ادوات سیاه و طلایی دیده می شود که درکنار رنگ خاکستری روشن به عنوان زمینه اصلی داشبورد و تودری به کار رفته اند. فرمان مدور با کلیدهای غیرلمسی، همراه نمایشگر باریک دور موتور و کروزکنترل (قسمت سیاه بالای فرمان)، شبیه به نمونه های استفاده شده در کادیلاک است. دسته دنده و کلیدهای برجسته زیر نمایشگر لمسی هم، حالت سنتی و کلاسیک دارند. هامر EV دارای نمایشگر 13/4 اینچ وسط داشبورد و 12/3 اینچ پشت فرمان است تا بسیار مدرن و لوکس عمل کند.

هامر EV می تواند حالت بدون سقف و کروک داشته باشد, چراکه قاب های شیشه ای بالای کابین، علاوه بر حالت مون روف (شیشه ثابت)، به راحتی جدا می شوند و داخل صندوق جلو (محل سنتی موتور بنزینی) جای می گیرند.

امکانات ویژه

هامر EV یک وانت لوکس است و امکانات موردنیاز یک خریدار متمول در کلاس قیمتی نزدیک به 100 هزار دلار را فراهم می کند. سیستم خودران سوپرکروز جنرال موتورز، که معمولا در مدل های سفارشی از تولیدات کادیلاک دیده می شود، روی هامر جدید ارائه خواهد شد تا رانندگی به صورت کاملا آزاد (بی نیاز از تماس دست راننده با فرمان)، تعویض خط خودکار، افزایش و کاهش سرعت هماهنگ با ترافیک و ترمز هوشمند را فراهم کند.

امکانات کامل برای رانندگی در مسیرهای خارج جاده، سیستم دو دیفرانسیل جنرال موتورز و قابلیت حرکت خرچنگی (CrabWalk) در هامر EV نسخه اولیه وجود دارد. این تجهیزات به پیکاپ جنرال موتورز امکان می دهد تا چرخ های محور جلو و عقب را با زاویه مشابه، فرمان دهد و مسیر یا موانع را بدون نیاز به دور زدن، طی کند. همچنین، قابلیت افزایش ارتفاع بدنه به میزان 15 سانتی متر به خواست راننده وجود دارد. علاوه بر دوربین جلو و عقب، دو دوربین نصب شده زیر بدنه هم به رانندگی در مسیرهای سخت و ناهموار کمک می کنند.

آستانه قیمت هامر EV، برای تولید در پاییز سال 2022، معادل 80 هزار دلار خواهد بود. نسخه های اولیه با امکانات ویژه، 112 هزار دلار قیمت خواهند داشت. حدود دو سال تا عرضه نهایی این وانت الکتریکی باقی مانده است؛ اما می توان مطمئن بود هزاران دستگاه هامر EV طی روزهای آینده پیش فروش شود.

دریافت محصولات ...

مقالات پربازدید زومیت در هفته ای که گذشت: راز اصلی تولید آیفون در چین از زبان استیو جابز آموزش جیلبریک دائمی iPhone 4S و iPad 2 بزرگترین اتوبوس دنیا در چین رون...